Utställningar

Öka din reklam
Travel & Leisure Group är mycket glada över att utställningarna Destinations: The Holiday and Travel Show har visat sig vara ett spännande projekt. Det ser ett stort antal nya och gamla kunder besöka deras monter på mässan i Olympia, London.
Travel and Leisure Groups monter är idealiskt beläget i det europeiska området tillsammans med välkända orter och semesterföretag. Stativet har en blandning av skärmkort och information om skärmen tidsdelning. Allt detta ger alla möjlighet att förstå hur de fungerar och hjälpa människor som tittar på Köpa timeshare, hur man säljer en timeshare, eller ens fråga om hyra timeshare.
Dessutom ger Destinations alltid Travel and Leisure Group den perfekta plattformen för att utbilda nybörjare om branschen. Showen erbjuder den perfekta möjligheten att göra vår närvaro känd bland befintliga och potentiella kunder. Många av dessa kunder stannar för en pratstund och går med i våra årliga utlottningar. Personalen, alla långvariga yrkesverksamma, ger gärna råd till kunder som passerar eller stannar för att prata.
”Travel and Leisure Group har alltid känt att utställningar är viktiga för både våra kunder och personal. De ger oss en sällsynt möjlighet att träffas ansikte mot ansikte. Vi älskar att förklara fördelar med att köpa timeshare genom en återförsäljningsmäklare”, kommenterade före detta verkställande direktör, Maria Mills-Farinas. ”På Olympia är vår monter alltid upptagen. Många resenärer gillar en chatt. Vi är glada över att utställningen ger oss chansen att lyssna på våra kunder. Deras erfarenheter och tankar om sina resorter är ovärderliga för oss.”
Resmål: Holiday and Travel Show hålls årligen på Olympia, London.
Varför Utställningar?
Vi lever i en era där många affärsavtal görs genom informationsteknik. Men många företag deltar fortfarande i utställningar eftersom affärer som kommer från utställningarna kommer att vara mycket större än någon annan form av marknadsföringsaktivitet. Utställningar är en perfekt plats för att rekrytera nya kunder och stärka relationerna med gamla kunder. En utställning där köpare och säljare komma tillsammans är som en möjlighet för "stora" affärer. Dessutom är det en chans för utställare att dela sina innovationer och senaste utvecklingen med sina kunder.
I kombination med lämpliga marknadsföringsstrategier skapar utställningar gnistrande möjligheter för företag. Utställningar kan till och med återuppliva produkter som har fallit bakom marknaden. Du kan komma med en annan lysande idé genom att utbyta konversation och dela information med dina besökare!
För-och nackdelar
Det finns fördelar och nackdelar med stora och små utställningar. En stor utställning kan verkligen väcka uppmärksamhet men ibland kan en liten skapa en intim atmosfär som förbättrar upplevelsen. Evenemangets storlek är starkt korrelerad med ditt företags marknadsföringsmål och kundbehov. Innan du bestämmer skalan måste du definiera dina mål och analysera framtida fördelar.
Oavsett skala kan företag dra nytta av att träffa en levande publik på kort tid. Det är ett kostnadseffektivt sätt att marknadsföra affärer. Därför tar många handlare tillfället i akt att visa upp sina produkter så mycket som möjligt. Antalet personer som besöker evenemanget kommer vanligtvis att vara mycket större än någon annan arbetsdag.
När det gäller publicitet är utställningen dessutom vinnaren bland alla andra former av reklammedier. På utställningar kan du inte bara prata med dina kunder och marknadsföra dina nya produkter utan också undersöka dina kunders profil.
Å andra sidan är kunderna alltid hungriga efter information och behöver matas väl. Deltagarna är vanligtvis mycket aggressiva när de letar efter vad de behöver eftersom de kan komma långt för att delta. Därför, om du behandlar dem bra och hanterar allt ordentligt, kommer du att få en affär, kanske en ”stor”.
Varför delta i utställningar?
En utställning är bland de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg som finns tillgängliga för företag idag. Det finns två grundläggande anledningar att delta i utställningar:
- Att informera marknaden för din produkt eller tjänst
- För att öka försäljningen och konsumtionen av din produkt eller tjänst

Andra stora fördelar inkluderar:
- Att ta med berget till Mohammed. Utställningar är ett kostnadseffektivt sätt att dra din målmarknad till dig på ett ställe i taget.
- Kombinera alla delar av kampanjmixen: reklam, PR, försäljningsreklam och försäljning.
- Ljud av steg. På utställningar kan potentiella och kvalificerade kunder som går förbi din monter nå tusentals. I en genomsnittlig detaljhandelsmiljö är passhandeln betydligt lägre och mer än troligtvis inte kvalificerad eller direkt intresserad av din produkt eller tjänst.
Ytterligare fördelar:
- Utställningar gör att alla aspekter av försäljningsprocessen (uppmärksamhet, övertalning, önskan och inköp) kan komprimeras till en.
- Breddar din kundbas. Utställningens dragkraft är sådan att besökare ofta reser för att delta.
- Utställningar ger kontakt med dina befintliga kunder i en avslappnad atmosfär. De är ett mer kostnadseffektivt sätt att nå en ny publik än kalla samtal.
- Undersöka potentiell acceptans av nya produkter eller tjänster, eller till och med testa marknadsföring av nya produkter eller tjänster.
- Tillgång till medium, som också använder utställningar för att samla information om nya riktningar inom en bransch.
- Att delta i utställningar signalerar ditt stöd för din bransch.
- Utställningar ger dig möjlighet att samla personal från hela landet eller utomlands. Du får möjlighet att genomföra konferenser, produktlanseringar, träning och försäljningsmöten.