En av de vanligaste frågorna vi hör av våra kunder är "Är det svårt att Sälja timeshare? ” Det finns många sätt att besvara denna fråga.
Kunder som har haft många års lyckliga helgdagar befinner sig ibland i ett mardrömscenario när de försöker sälja tidsdelning. Kanske kan de inte längre resa på grund av ålder eller dålig hälsa. Kanske ekonomiska förhållanden är annorlunda och de har inte längre råd med underhållsavgifter. Eller kanske vill de helt enkelt "passera facklan", så att säga. Oavsett anledningen till att sälja är det viktigt att ha realistiska förväntningar.
Den här veckan ger vi dig en intervju med vår reklamförsäljningschef, Kellie Hammond. Hon är här för att svara på några av våra mest brännande frågor om vad som krävs för att sälja timeshare.
Hur man säljer tidsdelning - en insynsvy
TLG: Tack för att du tog dig tid att sätta dig ner med oss, Kellie! Hur länge har du varit i timeshare-branschen?
KH: Jag har varit i branschen i tjugo år nu. Eftersom jag har varit här så länge har jag kunnat skapa en sund förståelse för vad som krävs för att sälja timeshare. Jag känner att väldigt lite skulle chockera mig nu.
TLG: Vad är frågan du hör mest av kunder som vill sälja timeshare?
KH: Tyvärr kommer många kunder till oss efter att de redan har tagits upp av bluffföretag. De har förlorat hundratals eller tusentals till företag som lovar en snabb försäljning med en köpare som väntar. De kan ha blivit inbjudna till möten med ett löfte om att "komma ut" bara för att säljas något annat. Några av de vanligaste frågorna vi hör är: "Kan du verkligen sälja min timeshare?" och "Hur vet jag att du är ett pålitligt företag när jag redan har tappat pengar någon annanstans?"
TLG: Vad gör enligt din uppfattning Travel & Leisure Group annorlunda? Vad gör att vi verkligen kan hjälpa till?
KH: Först och främst följer vi en uppförandekod och riktlinjer fastställd av RDO (Resort Development Organization). Vi agerar i enlighet med det europeiska tidsdelningsdirektivet. Alla klientmedel ägs av oberoende förvaltare First National Trustee Company, vilket säkerställer att alla parter är säkra när vi uppnår en försäljning. Vi ber inte kunder att träffa oss, men någon är välkommen att träffa oss på våra kontor i Sudbury. Vad vi gör är "vad det står på burken". Vi arbetar med säljaren och köparen för att se till att de är nöjda: säljaren med det pris de uppnår och köparen med den produkt de vill ha och som passar deras livsstil.
Hur man säljer tidsdelning - vad man ska göra
TLG: För att få en försäljning, vilka är dina rekommendationer?
KH: För det första rekommenderar vi våra kunder att det inte är lätt att sälja timeshare. En ”köparmarknad” betyder att det finns mer utbud än efterfrågan. Det tar tid och tålamod att hitta en köpare under en viss vecka på en viss utväg, eller en viss mängd timeshare-poäng. Så vi uppmuntrar alltid våra kunder att ha en realistisk syn.
Det är mycket viktigt att överväga varje erbjudande. Vi förstår att kunder ofta har haft många år av glada helgdagar och inte vill acceptera ett erbjudande om att de kan känna att devalverar sina erfarenheter. Många kunder uppskattar sina orter och anser att köpare bör betala mer för att spegla detta. Andra tycker att de betalade mycket pengar för sin timeshare och ser ut för att få tillbaka en liknande summa. Tidsandelar är dock inte en finansiell investering och försvagas i värde vid förutägt. Investeringen du gjorde när du köpte timeshare är en investering i fritid, inte pengar.
När du säljer timeshare är du i direkt konkurrens med alla andra ägare på marknaden. Var realistisk med det faktum att du inte får tillbaka det pris du ursprungligen betalade. Detta ger dig den bästa chansen att sälja.
Hur man säljer tidsdelning - är det verkligen möjligt?
TLG: Så är det verkligen möjligt att sälja en timeshare?
KH: Absolut! Vi uppnår försäljning varje dag. Detta beror på att vi ger kunder råd om våra beprövade metoder, och våra kunder arbetar därför med oss. Om du lägger ut din timeshare till salu hos oss, uppmuntrar vi dig att ta med dina egna bilder och beskrivning i annonsen. Detta skiljer det åt och gör det unikt. Alla vill känna att de köper något speciellt, oavsett om det är ett par strumpor eller ett hus. Timeshare är inte annorlunda, så din försäljningstaktik ska inte vara annorlunda.
Värdering och registrering är gratis. För att så många potentiella köpare som möjligt ska veta att du säljer erbjuder vi valfria reklampaket som inkluderar webbplats- och tv-reklam, tillsammans med nationella tidningar och tidningar i flygning, och till och med vanliga reseutställningar! Och som jag nämnde tidigare hjälper det verkligen att skilja din annons från resten av att anpassa din annons med dina egna ord och foton. På frågan ”Behöver vi annonsera?” Jag säger ofta att du inte skulle lägga ett "till salu" -skylt i din bil och sedan lämna det i garaget - processen att sälja timeshare borde inte vara annorlunda!
Fram till nästa gång, stanna säker och resa glad!