De flesta amerikanska tidsdelningar är gjorda, vilket innebär att de får liknande behandling som för fastigheter. Hur navigerar vi därför i den dyra, tidskrävande processen att överföra en garanti? För att ta reda på det satte vi oss ner med Conveyancing Manager John Pearce, vår specialister på garanti.
TLG: Hej John! Hur länge har du arbetat för Travel & Leisure Group och vad drog dig inledningsvis till positionen?
JP: Jag har nu varit hos Travel & Leisure Group i sex år. Mina tidigare arbetsår gav mig möjlighet att resa, och följaktligen blev jag intresserad av att arbeta inom semesterbranschen. Även när jag är på semester dyker jag in på orter och lämnar ett visitkort!
TLG: Du är Conveyancing Manager. Kan du berätta vad det betyder?
JP: I denna avdelning arbetar vi med olika team (inom och utanför företaget) för att samla information. Vi har kontakt med resorts för att se till att personalen har så många uppdaterade detaljer som möjligt. Att ha rätt information är viktigt för oss eftersom det gör varje överföringsprocess så mycket enklare. Vi utför också inventeringskontroller för alla seriösa inköpsförfrågningar för att verifiera ägarinformation.
Min arbetsdag är en blandning av saker och kan mycket bero på vilket skede vi befinner oss i varje äganderätt. Huvuddelen av mitt arbete handlar om garantihandlingar, därför är de flesta orterna jag har att göra i USA. Det betyder att en stor del av min kommunikation äger rum på eftermiddagen / tidigt på kvällen.
Ups and Downs av en garantiavgift
TLG: Vad är din favorit del av jobbet?
JP: Jag gillar verkligen mångfalden, jobbar med kunder och samlar information om nya orter. Jag har nu ett nätverk av människor som hjälper och ger råd, vilket jag tycker är viktigt för att ge bästa möjliga service. Jag är stolt över hur förmedlingsavdelningen har vuxit genom åren. På grund av detta rekommenderar nu stora orter vår överlåtelse av ägandeservice till ägare som vill överföra äganderätt till familj och vänner. Ord från mun och mycket positiv feedback från kunder har också gett många hänvisningar till mig också.
TLG: Vad var din svåraste ägarfördelning till dags dato?
JP: De är alla svåra på sitt sätt, och de erbjuder alla sina egna speciella utmaningar. Den svåraste överföringen är vanligtvis med en utväg som vi inte har behandlat tidigare. Information är avgörande för denna roll; det är så viktigt att samla så mycket information som möjligt för att lägga till vår ”juridiska bibel” som är både digital- och pappersbaserad.
TLG: Vilka särskilda utmaningar gör garantisaktsöverföringar närvarande?
JP: Att få samman informationen och dokumenten för att kunna starta processen är den största utmaningen. Överföringsprocessen är mycket lång och dessutom har varje utväg sitt eget operativa förfarande. Alla garantier måste undertecknas i närvaro av en notarius publicus. Denna roll kräver utmärkta organisatoriska färdigheter och kräver mycket planering framåt. Vi håller reda på varje process i vår databas och pappersfiler, som låter oss veta vad vi ska göra nästa och hur vi ska reagera på nästa uppgift. Information är nyckeln som jag sa tidigare och varje gång vi arbetar med en ny utväg, beskriver vi varje process redo för nästa gång.
Blickar framåt…
TLG: Vilka framsteg skulle du vilja se i timeshare-branschen?
JP: Branschen har varit i övergång under många år. Alla arbetar outtröttligt för att kasta bort den gamla bilden och skapa positiva effekter när det gäller att äga högkvalitativa 5 * boende. Tidsdelningsindustrin har nu en bredare demografi och har därför varit tvungen att skärpa sin image.
Införandet av kortare hyresavtal och hyror blir mycket populärt. Uthyrningar växer i popularitet varje år och är en bra introduktion till att äga. Jag skulle vilja se att dessa framsteg fortsätter att gå i rätt riktning; timeshare är ett legitimt semesterval, som miljontals ägare runt om i världen kan intyga!
Har du en delad garantidag som du vill överföra till en vän, familjemedlem eller någon annan? Om så är fallet, kontakta vår samarbetsavdelning idag för en problemfri diskussion om dina alternativ.
Fram till nästa gång, stanna säker och resa glad!