Utställningar: En ökning till din annonsering
Travel & Leisure Group är glada över att resmål: Holiday and Travel Show fortsätter att bevisa ett spännande projekt. Det ser ett stort antal nya och gamla kunder som besöker deras ställning på expo platsen i Olympia, London.
Travel and Leisure Group står på ett idealiskt sätt i det europeiska området tillsammans med kända orter och semesterföretag. Stativet har en mix av bildskärmar och information om skärmen om tidsdelning. Allt detta ger möjlighet för alla att förstå hur de fungerar och hjälpa människor att titta på Köpa timeshare, hur man säljer en timeshare, eller ens fråga om hyra timeshare.
Vidare ger Resmål alltid Travel and Leisure Group den perfekta plattformen för att utbilda nybörjare om branschen. Utställningen erbjuder den perfekta möjligheten att göra vår närvaro känd bland befintliga och potentiella kunder. Många av dessa kunder stoppar för en chatt och anger våra årliga prisdragningar. Personalen, alla långa tjänstemän, ger gärna råd till kunder som passerar eller slutar prata.
"Travel and Leisure Group har alltid känt att utställningar är viktiga för både våra kunder och personal. De ger oss en sällsynt möjlighet att träffas ansikte mot ansikte. Vi älskar att förklara fördelar med att köpa timeshare genom en återförsäljningsmäklare ", säger verkställande direktören Maria Mills-Farinas. "På Olympia är vårt ställning alltid glatt upptagen. Många resenärer njuter av en chatt. Vi är glada att utställningen ger oss chansen att lyssna på våra kunder. Deras erfarenheter och tankar om sina orter är ovärderliga för oss. "
Resmål: Holiday and Travel Show hålls årligen på Olympia, London. Fånga rese- och fritidskoncernen varje år i februari.
Varför Utställningar?
Vi lever i en tid där många affärsaffärer görs genom informationsteknik. Men många företag deltar fortfarande på utställningar eftersom företag som kommer från utställningarna kommer att vara betydligt större än någon annan form av marknadsföring. Utställningar är en perfekt plats att rekrytera nya kunder och stärka relationer med gamla kunder. En utställning där köpare och säljare komma tillsammans är ett tillfälle för "stort" företag. Dessutom är det en chans för utställare att dela med sig av sina innovationer och senaste utveckling med sina kunder.
När de kombineras med lämpliga marknadsstrategier skapar utställningar gnistrande möjligheter till affärer. Utställningar kan till och med återuppliva produkter som har fallit bakom marknaden. Du kan eveb komma med en annan lysande idé genom att utbyta konversation och dela information med dina besökare!
För-och nackdelar
Det finns för-och nackdelar med stora och små utställningar. En stor utställning kan säkert uppmärksamma men ibland kan en liten skapa en intim atmosfär som förstärker upplevelsen. Storleken på händelsen är starkt korrelerad med ditt företags marknadsföringsmål och kundbehov. Innan du bestämmer skalan måste du definiera dina mål och analysera framtida fördelar.
Oavsett omfattningen kan företagen dra nytta av att möta en levande publik på kort tid. Det är ett kostnadseffektivt sätt att främja affärer. Därför tar många handlare tillfälle att visa sina produkter så mycket som möjligt. Antalet personer som besöker evenemanget är vanligtvis mycket större än någon annan arbetsdag.
Vidare, när det gäller publicitet, är utställningen vinnaren bland alla andra former av reklammedier. På utställningar kan du inte bara prata med dina kunder och marknadsföra dina nya produkter utan även undersöka dina kunders profil.
Å andra sidan är kunderna alltid hungriga efter information och behöver matas bra. Deltagarna är vanligtvis mycket aggressiva när de letar efter vad de behöver eftersom de kan komma en lång väg att delta. Därför, om du behandlar dem väl och hanterar allt ordentligt, får du en överenskommelse, kanske en "stor" en.
Varför delta i utställningar?
En utställning är bland de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg som finns tillgängliga för företag idag. Det finns två grundläggande anledningar att delta i utställningar:
- Att informera marknaden för din produkt eller tjänst
- För att öka försäljningen och konsumtionen av din produkt eller tjänst
Andra stora fördelar är:
- Att ta med berget till Mohammed. Utställningar är ett kostnadseffektivt sätt att dra din målmarknad till dig på ett ställe i taget.
- Kombinera alla delar av kampanjmixen: reklam, PR, säljfrämjande och försäljning.
- Ljud av steg. På utställningar kan potentiella och kvalificerade kunder som går förbi din ställning nå tusentals. I en genomsnittlig detaljhandel är handeln betydligt lägre och mer än sannolikt inte kvalificerad eller direkt intresserad av din produkt eller tjänst.
Ytterligare fördelar:
- Utställningar möjliggör att alla aspekter av säljprocessen (uppmärksamhet, övertalning, lust och inköp) komprimeras till en.
- Förbättra din kundbas. Utställningsdragets dragkraft är sådan att besökare ofta reser för att delta.
- Utställningar ger kontakt med dina befintliga kunder i en avslappnad atmosfär. De är ett mer kostnadseffektivt sätt att nå en ny publik än kalla samtal.
- Undersöka potentiell acceptans av nya produkter eller tjänster, eller till och med testa marknadsföring av nya produkter eller tjänster.
- Tillgång till medium, som också använder utställningar för att samla information om nya riktningar inom en bransch.
- Deltagande i utställningar signalerar ditt stöd till din bransch.
- Utställningar ger dig möjlighet att samla personal från hela landet eller utomlands. Du får möjlighet att genomföra konferenser, produktlanseringar, träning och försäljningsmöten.